رفتن به مطلب
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal

کاربران گرامی با توجه به تغییر هسته انجمن،هرگونه سوال،پیشنهاد و انتقاد خود را درانجمن مطرح کنید یا از طریق تماس با ما ارسال فرمایید

hivaweb

عضو انجمن
  • تعداد ارسال ها

    15
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

آخرین بار برد hivaweb در 19 تیر 1397

hivaweb یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

11 خوب

درباره hivaweb

  • درجه
    کاربر سایت
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    Array

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. دامنه چیست؟ دامنه یا دومین (domain) به نامی گفته می‌شود که وب‌سایت از طریق آن قابل دسترس خواهد بود. دامین در لغت به معنی «گستره» می‌باشد و در اینترنت به نامی اختصاصی گفته می‌شود که هر وب‌سایت برای تمایز و قابل دسترسی بودن نسبت به سایر وب‌سایت ‌ها به خود می‌گیرد که از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. هردامنه از یک یا چند قسمت تشکیل شده است که با نقطه (دات) از هم جدا شده‌اند که به قسمت اول ماهیت آدرس “WWW” ، به قسمت دوم نام دامنه ( Domain Name) ، به قسمت سوم پسوند موضوعی یا جی تی ال دی (Generic) و به قسمت آخر پسوند کشوری یا محلی یا سی تی ال دی (Country) می‌گویند ، نام دامنه همان نام سایت است. پسوند : انتخاب پسوند برای یک آدرس اجباری است ، پسوند را می توان از میان گزینه های موجود و با توجه به نوع یا محل فعالیت انتخاب نمود ، پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی می باشند که توسط کمیته مخصوص تایید و تصویب پسوندها یعنی ICANN تایید شده باشند. این پسوندها از نظر فنی Top Level Domain یا به اختصار TLD اطلاق می گردند که می توان آنها را در سه دسته کلی به ترتیب زیر تقسیم بندی نمود: – پسوندهای عمومی (gTLD) – پسوندهای اختصاصی (ویژه) – پسوندهای ملی (کشوری) دامنه ها هر چند زیر نظر یک موسسه (ICANN) صادر می شوند اما پسوندهای گوناگون ممکن است ثبات های (Registrar) گوناگون داشته باشند که به عنوان نماینده عمل می نمایند. هریک از این ثبات ها می توانند در قبال دریافت مبالغی ناچیز امنیت یا خدمات بیشتری را ارائه نمایند. منبع: هیواوب
  2. معرفی گوگل پلاس : گوگل پلاس همانند فیس بوک به کاربران اجازه ایجاد و ساخت پروفایل داده و افراد می توانند اطلاعات شخصی خود را در پروفایل ثبت کنند، با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و به جامعه جهانی آنلاین بپیوندند. دکمه گوگل ۱+ معادل دکمه هایی مانند “Like” در فیس بوک می باشد و به کاربر این اجازه را می دهد تا تایید خود را در آن صفحه ی مورد نظر در مورد آن ایده، مفهوم، وب سایت و یا محصولات نشان دهد و در شبکه پخش کند. در درجه اول ، سایت های معتبری مانند search metric ، moz دریافتند که رابطه و وابستگی بسیار نزدیکی بین +۱ و رتبه ی سایت در گوگل وجود دارد. البته موارد بسیار زیاد دیگری هم هستند که مهم تر از گوگل پلاس تلقی می شوند و شما قبل از هر اقدامی بهتر است به آن ها توجه کنید و پس از اطمینان از به کارگیری آن ها به شبکه های اجتماعی بپردازید. مزایای گوگل پلاس : ۱) همه افراد می توانند بدون نیاز به فیلتر شکن به شبکه اجتماعی گوگل پلاس دسترسی داشته باشند. ۲) زمانیکه صفحه شما توسط کاربران گوگل پلاس، +۱ می شود، مانند فیس بوک جدیدترین اخبار و اطلاعاتی که پست می کنید، در پروفایل کاربر نمایش داده می شود که از این طریق می توانید ترافیک سایت را افزایش دهید. ۳) با استفاده از گوگل پلاس می توانید محبوبیت وب سایت خود را افزایش دهید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب سایت نمایید. ۴) شبکه گوگل پلاس بر خلاف سایر رسانه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد که داده های خود را طبقه بندی و همچنین ارسال های خود را برای تعدادی بخصوصی نمایش دهید. ۵) ویژگی Ripples یکی از بهترین مواردی است که گوگل پلاس برای پیشبرد روند توسعه کسب و کار ارائه داده است چرا که آمار روشنی از تعداد بازدیدها و نظرات کاربران می دهد. تاثیر اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس : • پست های عمومی در گوگل پلاس به سرعت مشخص و برای جستجو ایندکس می شوند. • شما می توانید پست های خود را با کلمات کلیدی مورد نظر و توضیحات مناسب آن ها برای گوگل پلاس بهینه سازی کنید. • همچنین با به اشتراک گذاری پست شما توسط کسانی که در دایره ی ارتباطی شما هستند(circles) ترافیک بیشتری برای محتوای شما ایجاد می شود و سایرین لینک های بیشتری را از شما ارائه می دهند. منبع: هیواوب
  3. انواع سیستم مدیریت محتوا : قسمت دوم در مقاله ی قبلی به ۳ نوع از سیستم مدیریت محتوا اشاره شد :Word press JoomlaDrupalحال می خواهیم به بررسی انواع دیگر آن بپردازیم :۴- سیستم مدیریت محتوای تایپو۳ TYPO3 TYPO3 یک سیستم مدیریت محتوا متن باز، برای اهداف مهم در وب و اینترانت می باشد. این انعطاف پذیری به شما اجازه ساخت یک وب سایت قدرتمند و پیچیده را می دهد. مادامی که از یک مجموعه از رابط ها و توابع و ماژول های آماده آن استفاده کنید، از قابلیت انعطاف پذیری و توسعه پذیری آن لذت می برید. این سایت ساز دارای امکانات قابل قبولی می باشد ولی به خاطر پشتیبانی و ساختاری که دارد برای ما فارسی زبانان دارای استفاده ی چندان مناسبی نخواهد بود. برخی از سیستم های مدیریت محتوا به صورت اختصاصی به جهت ایجاد وب سایت های فروشگاهی تعبیه شده اند و فقط برای سایت هایی با موضوع کسب و کار الکترونیک (E-Commerce) مناسب می باشند. ۵- سیستم مدیریت فروشگاه ساز تومیتو کارت Tomatocartتومیتو شاپ یا Tomato Cart یکی از بزرگترین فروشگاه ساز های آنلاین تحت PHP می باشد. این سیستم مدیریت فروشگاه ساز کاملا بر پایه اینترنت طراحی شده است ، با استفاده از این سیستم فروشگاه ساز و نصب آن بر روی هاست لینوکس می توانید یک فروشگاه آنلاین فوق حرفه ای راه اندازی و بدون نیاز به هیچگونه دانش کد نویسی می توانید طیف امکانات گسترده ای را در سایت خود طراحی کنید. سیستم نمایش محصولات این فروشگاه ساز می تواند تمامی سفارشات را به صورت طبقه بندی شده تهیه و در اختیار مدیر سایت قرار دهد.ویژگی های تومیتو کارت : مدیریت بسیار آسان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی قابلیت بهینه سازی برای تمام موتور های جستجو امکان راه اندازی یک سیستم مدیریت فروشگاه بسیار قوی امکانات گسترده جهت جستجو سریع و دقیق محصولات فروشگاه قابلیت نصب بر روی هر نوع سرور قابلیت چند زبانه سازی فروشگاه پشتیبانی از انواع واحد های پولی مدیریت سفارشات مدیریت آمار و گزارشات محصولات فروخته شده و موجودی انبار و موارد دیگر…منبع: سایت هیوا وب
  4. انواع سیستم مدیریت محتوا : قسمت اول سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress سیستم مدیریت محتوای جوملا Joomla سیستم مدیریت محتوای دروپال Drupal پیش تر در رابطه با سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) و مزایای آن صحبت کردیم حال می خواهیم به معرفی انواع آن بپردازیم : طبق گزارش جامعه ی آماری که در سایت wappalyzer.com منتشر شده است ۷۰% از مردم جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. پس از آن جوملا با ۹% در رتبه ی دوم و دروپال با ۶% در رتبه ی سوم قرار دارند. رتبه ی چهارم به سیستم مدیریت محتوای Squarespace با ۳% اختصاص داده شده است. ​ سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و از پیشرفته ترین سایت ساز های دنیا می باشد. این سایت سازِ تحت php ، درابتدا به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی طراحی شد، چرا که این نرم افزار محبوب طیف امکانات وسیعی را جهت وبلاگ نویسی و ارائه متون ناب خبری، آموزشی در اختیار کاربران خود قرار می داد. اما به آرامی محبوب شد و توانست به یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند تبدیل شود. ویژگی های سایت ساز وردپرس : پلت فرم های انعطاف پذیر دسترسی سریع و آسان به نصب نرم افزار به روز رسانی اتوماتیک برنامهopen source ابزار کامل جهت راه اندازی سایت مطبوعاتی پوسته و تم های متنوع انجمن ها و پشتیبانی گسترده منبع: سایت هیوا وب
  5. بازاریابی محتوا چیست ؟ بازاریابی محتوا و یا همان Content Marketing یعنی تولید و به اشتراک گذاری رایگان مطالب باارزش که متناسب با کاربران هدف سایت است و باعث فروش محصول و خدمات و بهینه سازی سایت در گوگل می گردد. همچنین یکی از قدیمی ترین و بهترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می آید. در این روش شرکت ها، سایت ها و حتی اشخاص آزادکار برای جذب مشتری بیشتر و یا نگه داشتن مشتریان سابق خود، اقدام به تولید محتوا می کنند که این محتوا می تواند به شکل های مختلف تولید شده باشد. اما از معروف ترین انواع محتوا می توان به محتوا های زیر اشاره کرد: محتوای متنی به تولید و انتشار محتوا به صورت نوشتاری و متنی محتوا متنی گفته می شود. محتوا متنی یکی از متداول ترین و نخستین روش های بازاریابی محتوا به شمار می آید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این روش تولید محتوا افزایش مخاطب سایت از طریق سئو و موتور های جستجوگر است. محتوای تصویری محتوا تصویری به معنای تولید محتوا و رساندن مفهوم یک محتوا با استفاده از تصاویر است. حتما دقت داشته باشید که برای استفاده از تصاویر در وب سایت نکات سئو و بهینه سازی لازم را رعایت نمایید تا رتبه خوبی در رتبه بندی تصاویر گوگل داشته باشید. محتوای ویدئویی تعریف محتوا ویدئویی این طور بیان می شود که هر محتوایی که به طور فیلم، سریال، کلیپ و یک تصویر چند دقیقه ای باشد محتوا ویدئویی نام دارد. از بارزترین نوع بازایابی محتوا ویدئویی می توان به تبلیغات در تلویزیون و ساخت فیلم اشاره نمود. منبع: سایت هیوا وب
  6. افزایش سرعت وبسایت :قسمت دوم مواردی از افزایش سرعت وبسایت را در قسمت اول این مقاله با هم مرور کردیم : بررسی سرعت بارگذاری فعلی صفحات سرور استفاده از قالب ساده و سبک قرار دادن کدهای javaScript و CSS در فایل های خارجی استفاده از پلاگین کش و cach کردن صفحات استفاده از شبکه های انتقال داده(CDN) بهینه سازی تصاویر به صورت اتوماتیک بهینه سازی صفحه اصلی یا لودینگ سایت بهینه سازی جداول وردپرس حال به بررسی سایر مواردی که باعث افزایش سرعت وبسایت ما می شود ، می پردازیم : غیر فعال نمودن هاست لینکینگ و استفاده از مطالب سایت شما : هاست لینکینگ به عملیات دزدی پهنای باند گفته می شود بدین صورت که سایت های دیگر از تصاویر و مطالب سایت شما به صورت مستقیم در سایت خود استفاده می نمایند. اضافه نمودن هدر انقضاء به آیتم های استاتیک صفحه : می توانید بعضی از المان های صفحه را جهت بارگذاری مجدد تاریخ انقضاء بزنید تا زمانی که لازم نیست تصاویر و فایل ها ازکامپیوتر کاربری که قبلا سایت را رویت نموده لود گردد. بدین روش می توانید تا حد قابل قبولی سرعت وبسایت خود را بالا ببرید و بار بر روی سرور را کم نمایید. لود نمودن تصاویر تا اسکرول صفحه : این یک تکنیک می باشد برای اینکه تا زمانی که اسکرول صفحه به تصویری نرسیده تصویر مورد نظر لود نشود. این روش باعث کاهش مصرف پهنای باند شما نیز می شود زیرا تصاویر اضافی برای کاربر لود نمی شود. جهت فعال سازی این مورد پلاگین jQuery Image Lazy Load را نصب نمایید. کنترل کردن تعداد نسخه های ارسالی : وردپرس به شما این امکان را می دهد که از نوشته خود نسخه های قدیمی را نگاه دارید. می توانید از پلاگین Revision Control برای کنترل نسخه های قدیمی یک نوشته استفاده نمایید و بدین طریق حجم دیتابیس خود را کاهش دهید. جایگزینی PHP با HTML زمانی که لازم است : می توانید برخی از صفحات خود را صورت HTML طراحی نمایید تا لود صفحات شما بالاتر بیاید. صفحاتی که تغییر چندانی ندارند را می توانید به این صورت طراحی نمایید. بهینه سازی عکس ها و تصاویر : دانستن اینکه چه موقع از چه فرمت فایلی استفاده کنیم بسیار مهم است . تغییر فرمت تصاویر حجم آنها را به طور چشم گیری کاهش می دهد . برای اینکار می توانید از فتوشاپ استفاده نمایید . کافیست تصویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کرده و از منوی فایل گزینه Save For Web را انتخاب نمایید و یا اینکه دکمه های Alt+Ctrl+Shift+S را همزمان فشار دهید . در صفحه ظاهر شده انواع فرمت ها را با تنظیمات مختلف تست کنید و گوشه پایین سمت چپ حجم آنرا در هر لحظه مشاهده نمایید . هنگامی که به کیفیت و حجم مناسب دست یافتید آنرا ذخیره کنید. منبع: سایت هیوا وب
  7. hivaweb

    افزایش سرعت وبسایت : بررسی سرعت بارگذاری فعلی صفحات : آنالیز سرعت کنونی صفحه اولین کاری است که باید انجام دهید. این به شما کمک می کند تا بـا تغییرات از بهبود سرعت بارگذاری مطمئن شوید. ابزارهای بسیاری برای چک کردن اینکه چه مدت بارگذاری صفحه شما به طول می انجامد وجود دارد که چند نمونه را با هم بررسی می کنیم : Pingdom – وب سایت عالی با کاربری آسان برای آنالیز بارگذاری بخش های مختلف سایت شامل : صفحات ، فایل های جاوااسکریپ ، CSS ، عکس ها ، فایل های XML و ارائه زمان بارگذاری تک تک موارد بر روی نمودار و حجم و زمان کلی بارگذاری آبجکت های صفحه می باشد. این ابزار گزارش ارائه شده را ذخیره کرده و لینک ثابت آن را در صورت تمایل به ایمیل ، Facebook و یا توییتر شما ارسال می کند . بدین ترتیب شما می توانید در هر زمان به این گزارش دسترسی داشته باشید و نتایج تغییراتی را که در جهت بهبود سرعت بارگذاری انجام داده اید با گزارش قبلی مقایسه نمایید. Page Speed – یک افزونه متن باز فایرفاکس می باشد که توسط آن می توانید به اطلاعات کارایی سایت خود دسترسی داشته باشید .همچنین این افزونه به شما راهکارهایی برای حل مشکلات کارایی و سرعت پیشنهاد می دهد. Web Page Test – یکی دیگر از ابزارهای بسیار کامل جهت نمایش کارایی و سرعت وب سایت شما در مرورگرهای گوناگون و حتی مناطق مختلف جهان می باشد . این ابزار فوق العاده کارایـی و سرعت صفحه وب شما در اولین اجرا بر روی کامپیوتر و دومین فـراخوانی صفحه نشان می دهد که سرعت بارگذاری در دفعات بعدی به مراتب بیشتر از بار اول می باشد. اجرای دوم ۳۰ ثانیه پس از نمایش اولین گزارش با Refresh شدن گزارش اول انجام و در پایان گزارش کامل نشان داده خواهد شد . سرور : انتخاب هاست مناسب یکی از اقدامات شما به عنوان وبمستر خواهد بود. هاستی که تنظیمات پیشرفته و مناسبی دارد، به شما کمک بسیاری خواهد کرد. از قالب ساده و سبک استفاده نمایید : برای سایت خود از قالب های ساده و سبک استفاده نمایید و حتی المکان از قالب های گرافیکی استفاده نکنید. استفاده از طرح ها و قالب های گرافیکی و پرحرکت سرعت سایت شما را تا حد زیادی پایین می آورد. معمولا قالب های سبک و ساده وردپرس تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو سایت شما خواهند داشت. قرار دادن کدهای javaScript و CSS در فایل های خارجی : کدهای جاوااسکریپت و CSS که مستقیما در خود فایل HTML شما استفاده شده است ، در هر بار فراخوانی صفحه توسط بازدیدکنندگان دانلود می شوند. این باعث می شود که سایت شما از مزایای Caching و کاهش حجم صفحات توسط مرورگر بی بهره باشد . اما اگر کدهای جاوااسکریپت و CSS شما در فایل های خارجی باشد در طول گردش در وب سایت شما ، مرورگر همواره همان فایلی که در ابتدا دانلود کرده است را اجرا می کند . همچنین این کار باعث می شود همیشه برای تغییر در قسمت های مختلف سایت ، فقط یک بخش را در کد خارجی تغییر دهید تا تغییرات در کل سایت اعمال شوند. استفاده از پلاگین کش و cach کردن صفحات : پلاگین های وردپرس بسیاری وجود دارند که می توانید سرعت سایت و لود شدن سایت خود را توسط آن ها بالا ببرید این پلاگین ها عملکرد وردپرس را بهینه سازی می نمایند و باعث افزایش کارکرد آن می شوند. بهترین پلاگین وردپرس برای کش کردن وب سایت W3 Total Cache می باشد که تنظیمات فراوانی دارد و تقریبا بیشتر روش های بهینه سازی وب سایت در آن دیده شده است. اگر شما از سیستم های مدیریت محتوا ( CMS ) استفاده میکیند که به صورت داینامیک صفحات وب سایت شما را تولید می کند ، باید صفحات وب سایت و query های دیتابیس را به صورت استاتیک Cache کنید . اینکار باعث کاهش فشار روی سرور و در نتیجه افزایش سرعت رندر کردن صفحات می شود. به طور کلی با Cache کردن صفحات یک نسخه استاتیک از آن ایجاد شده و در هر بار فراخوانی توسط بازدید کننده به جای باز آفرینی صفحه ، نسخه استاتیک موجود به کاربر نمایش داده می شود . اگر کدنویسی وب سایت را خودتان انجام داده اید می توانید در تنظیمات آن قابلیت Cache کردن و مدت زمان موجود بودن یک نسخه Cache شده را مشخص کنید. استفاده از شبکه های انتقال داده(CDN) : با استفاده از این شبکه های انتقال داده می توانید سرعت سایت خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرید. شبکه های انتقال داده موارد استاتیک سایت شما به مانند تصاویر و اسکریپت ها را در نزدیکترین فاصله سروری در اختیار کاربران قرار می دهند .یک پلاگین نیز به نام Free-CDN موجود است که می توانید آن را بررسی نمایید. منبع: سایت هیوا وب
  8. در انتخاب قالب سایت وردپرس باید به چه نکاتی توجه شود؟ ساده و حجم کم بودن : بسیاری از قالب های وردپرس رنگ های زیاد، طرح بندی های پیچیده، انیمیشن های نمایشی وغیره را دارد.گاهی اوقات ممکن است به چنین چیزهایی احتیاج داشته باشید اما در بیشتر موارد به همه ی آنها نیازی ندارید. در جستجوی قالبی باشید که طرح بندی آن شما را در رسیدن به هدفتان یاری میکند. مطمئن شوید که استایل قالب ارائه شده پیچیده نیست. هدف طرح کردن وب این است که به کاربران کمک کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند و به طور همزمان به صاحبان سایت در رسیدن به هدفشان کمک کند. اگر یک تم خوب به نظر برسد ولی به شما در گرفتن تجارت یا مشتری های جدید کمک نکند پس قالب خوبی نیست. هم چنین اگر با قالب این کاربران نتوانند کارهای خود را در وبسایت شما پیدا کنند این قالب خوبی نیست. واکنش گرا بودن یک مورد اختیاری نیست : قالب های واکنش گرا طرح بندی های خود را برطبق اندازه های صفحه و ابزار های مختلف تنظیم میکنند. یک مقدار عمده از ترافیک های وب توسط موبایل و دیگر دستگاه ها تولید می شود. برحسب موضوع های وب سایت شما، این مقدار حتی میتواند بالا تر از ۵۰ درصد از ترافیک های شما باشد. google سایت هایی را که واکنش گرا هستند در نتایج جستوجوی موبایلی در سطر نتایج نشان می دهد. علی رغم آمارگیری و موضوعات سایت شما، تمام سایت ها باید واکنش گرا باشند. بیشتر قالب های وردپرس از قبل واکنش گرا هستند. اما هنوز فروشندگانی وجود دارند که طرح بندی هایی با عرض مشخص که اصلا برای موبایل مناسب نیست می فروشند. تست واکنش گرا بودن قالب وردپرس : آسانترین راه برای اینکه امتحان کنیم یک سایت واکنشگرا است یا نه این است که اندازه صفحه جستوجوگر تغییر دهیم. با تغییر اندازه صفحه ، رسپانسیو بودن قالب برای شما مشخص می شود. سازگاری با مرورگر های مختلف : کاربران با مرورگر های مختلف وارد سایت شما می شوند. پس قالبی که تهیه می کنید باید با مرورگر های مختلف سازگاری کامل داشته باشد. سعی کنید قبل از خرید یک قالب وردپرس مناسب ، از فروشنده قالب خود حتما بپرسید که آیا قالبی که خریداری می کنم با تمامی مرورگر ها سازگاری دارد یا خیر؟! طراحان حرفه ای قالب های خود را با تست کننده های مختلف و مرورگر های مختلف بررسی می کنند تا بتوانند با خیال راحت ادعای browser compatibility بودن قالبشان را کنند. سازگاری با افزونه های مختلف : قدرت واقعی وردپرس را افزونه های نصب شده روی آن مشخص می کنند. بدون افزونه های لازمه ، وردپرس قدرت چندانی ندارد. پس باید حتما از قالبی استفاده کنید که با افزونه های مختلف سازگار کامل داشته باشد. حداقل با افزونه های حرفه ای وردپرس سازگار بودن قالب را تست کنید. سازگاری با افزونه wpm l (قابلیت چند زبانه شدن و ترجمه) حتما اگر می خواهید تجارت خود را جهانی کنید به این فکر هستید که یک سایت چند زبانه بسازید. اگر سایتی چند زبانه می خواهید حتما باید توجه کنید که قالب انتخابی شما قابلیت ترجمه و چند زبانه شدن و همچنین سازگاری با wpm l را داشته باشد. منبع: سایت هیوا وب
  9. کنترل پنل و انواع آن : کنترل پنل چیست ؟ کنترل پنل در هاستینگ شامل نرم افزاری تحت وب است که امکان مدیریت و تغییرات مختلف را بر روی فضای هاستینگ شما مهیا می سازد. در واقع می توان گفت Control Panel بخشی از واسط گرافیکی کاربر در ویندوز و یا لینوکس است که اجازه مشاهده و تغییر از طریق برنامک‌ها، در مواردی چون افزودن و پاک‌کردن نرم‌افزار، کنترل حساب‌های کاربری، تغییر گزینه‌های دسترسی و یا ایجاد آدرس الکترونیکی و در مجموع مدیریت فضای هاستینگ را فراهم می‌سازد. انواع کنترل پنل های لینوکسی و ویندوزی : C panel : سی پنل از معروف ترین و محبوب ترین کنترل پنل های تحت وب به شمار می رود که بر روی سیستم عامل لینوکس نصب و راه اندازی می گردد. (البته بر روی ویندوز نیز می تواند نصب گردد اما این کار توصیه نمی شود) C panel کنترل کاملی را به شما در مورد عملیاتی مانند ایجاد دیتابیس، مدیریت فایل های سایت، ایجاد اکانت ایمیل و پاسخگوی خودکار ارائه می دهد همچنین دارای سه سطح ساختاری می باشد. امکانات آن در سطوح نمایندگان، مدیران و کاربر نهایی وجود دارد تا بتوانند سایت را از جهت های مختلف و از طریق مرورگرهای استاندارد کنترل کنند. علاوه بر رابط گرافیکی، سی پنل دارای خط فرمان نیز می باشد که به فروشندگان نرم افزار، سازمان های وب هاستینگ و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا فرآیندهای مدیریتی را به شکل اتوماتیک انجام دهند. Plesk: پلسک محبوب ترین کنترل پنل هاستینگ بعد از سی پنل می باشد. این کنترل پنل بر روی انواع ویندوز ها قابل نصب و راه اندازی می باشد و از نظر پشتیبانی نیز ویندوز، بعد از لینوکس در رده ی دوم جای می گیرد. پلسک ورژن ها و انواع گوناگونی دارد که هر یک برای مدل خاصی از کاربری و میزبانی وب مناسب است. این کنترل پنل دارای محیطی ساده برای مدیریت منابع سرور می باشد و بسیار کاربر پسند است. پنل پلسک دارای امکانات بسیار پیشرفته ای جهت مدیریت بر هاستینگ اختصاصی و میزبانی اشتراکی و مجازی می باشد. بسیاری از برنامه ها بر روی این سرور قابلیت تنظیم و نصب خودکار را دارند. Direct Admin : دایرکت ادمین نیز مانند Cpanel و Plesk از کنترل پنل های شناخته شده می باشد. این کنترل پنل بر خلاف C panel وPlesk بسیار سبک می باشد و بر روی هر دو سیستم عامل (لینوکس و ویندوز) به راحتی اجرا می گردد و توسط آن ها پشتیبانی می شود. این کنترل پنل نیز مانند دو کنترل پنل قبلی منبع باز نیست و برای استفاده از آن نیاز به لایسنس دارید .در ضمن تمامی لایسنس های دایرکت ادمین به صورت “unlimited domain” انتشار یافته اند. بسیاری از مدیران سرورها بعد از تحریم های اعمال شده روی CPanel به Direct Admin مهاجرت کردند. در کل دایرکت ادمین به دلیل راحتی در استفاده ، سرعت بالا ، پایداری و عدم تحریم از جمله پنل های میزبانی معروف در بین کاربران می باشد. Core Admin : Core admin با استفاده از یک کنسول مدیریتی می تواند از مدیریت چندین سرور پشتیبانی نماید .این مدیریت شامل نظارت و مانیتورینگ پیشرفته سرور می شود که توسط کنترل پنل Core admin تحت یک اتصال بسیار ایمن ارائه می گردد. این کنترل پنل نیز مانند دایرکت ادمین، پلسک و سی پنل منبع باز نیست اما یک نسخه رایگان تحت وب دارد که با محدودیت اتصال ۱۰ دامنه می توان از آن بهره برد. Interworx : InterWorx متاسفانه از دیگر کنترل پنل هاییست که هنوز در ایران به صورت گسترده شناسایی نگردیده است و همانند C panel و WHM که با یکدیگر یک کنترل پنل هاستینگ عالی را تشکیل می دهند، از دو بسته تشکیل شده است : بسته اول NodeWorx نام دارد که برای مدیریت سرور از آن استفاده می شود و بسته دوم SiteWorx نامیده می شود که از آن برای مدیریت سایت کاربر بهره می گیرند. Interworx داری یک پلاگین بسیار زیباست که به شما اجازه نصب سریع وآسان برنامه ها را می دهد. i-mscp : I-MSCP یک کنترل پنل منبع باز یا Open-Source است که از دیر باز کنترل پنلی multi-server عالی، هم در بعد شخصی و هم حرفه ای (ارائه دهندگان خدمات میزبانی) بوده است. از جمله ویژگی های این کنترل پنل می توان به مدیریت عالی آن در وب سرور، SQL، Mail ، ویرایشگرPHP برای هر کاربر و هر دامنه، توانایی ثبت رکوردDNS به صورت دستی و … اشاره نمود. Vesta : Vesta کنترل پنلی ساده و سبک است که به صورت Open-Source طراحی گشته است. متاسفانه این کنترل پنل از تنظیمات multi-server پشتیبانی نمی کند. از جمله موارد قابل نصب بر روی Vesta می توان به آنتی ویروسClamAv، دیتابیس MySQL، وب سرور آپاچی و … اشاره نمود. منبع: سایت هیوا وب
  10. الکسا (Alexa) چیست؟ و چگونه کار می کند؟ رتبه بندی صفحات وب قبلا توسط گوگل و ابزار page rank آغاز شد که برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها و حتی صفحات مختلف هر پایگاه اینترنتی ، امتیازی بین ۰ تا ۱۰ داده می شد و سایت های با رنک بالاتر از مزایایی در موتور جستجوی گوگل برخوردار هستند و به نوعی اعتبار یک سایت یا وبلاگ محسوب می شوند. الکسا یکی از شرکت های زیر مجموعه ی آمازون به شمار می رود که کار اصلی آن رنکینگ و رتبه بندی وب سایت هاست، سایت الکسا بر اساس میزان ترافیک مصرفی آنها عمل می کند. به این معنی که متناسب با میزان پهنای باند مصرفی، رتبه سایت را مشخص می کند. رتبه ها از ۱ شروع شده و تا اعدادی حدود ۱۰ میلیون ادامه دارد. در این سایت برعکس page rank ، هرچه عدد پایین تر باشد بهتر است. یعنی رتبه هایی که به یک نزدیکتراند سایت هایی با میزان بازدید بیشتری هستند. از الکسا چه اطلاعاتی می توانیم بدست آوریم؟ برای اینکه از اطلاعات و رتبه سایت خود در الکسا مطلع شوید، کافیست به آدرس زیر مراجعه فرمایید : http://www.alexa.com و در محل مربوط به جستجو، نام سایت یا وبلاگ خود را درج کنید تا اگر الکسا رتبه ای به آن اختصاص داده ، نمایش داده شود. همچنین می توانید از آدرس مستقیم http://www.alexa.com/siteinfo : آمار مربوط به سایت خود را مشاهده کنید. در صفحه مربوطه رتبه جهانی سایت شما و رتبه کشوری و نیز تعداد لینک های سایت شما در بین سایت های دیگر قابل مشاهده می باشد. در بخش دیگری نیز آمارها و نمودارهای خاصی هم از میزان بازدید در بازه های زمانی متفاوت و پارامترهای دیگری با قابلیت مقایسه این آمار با سایت های دیگر گنجانده شده است. رتبه جهانی سایت شما: بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، به سایت یا وبلاگ شما ، رتبه جهانی به شما تعلق می گیرد. رتبه کشوری سایت شما: بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، از کشوری که بیشترین بازدید کننده را داشته اید (برای سایت های ایرانی ، کاربران ایرانی بیشترین ترافیک را روی سایت ها خواهند داشت) رتبه کشوری به شما تعلق می گیرد. تعداد لینک ها: تعداد لینک های سایت شما در سایت ها و صفحات مختلف محاسبه می شود. زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار ، به روز می کند. مهم ترین اطلاعات برای الکسا شامل : الف. اطلاعات سایت: رتبه ترافیکی، تصاویر سایت ها، لینک هایی که به سایت هدف می رسند و … ب. لینکهای مرتبط: سایت ها و محتوایی که شما در حال حاضر مشاهده می کنید…. می باشد. Audience Geography : در این بخش می توانید مشاهده کنید که بیشترین بازدید کنندگان وب سایت شما از کدام کشورها هستند همچنین درصد آنها نیز نمایش داده می شود . این گزینه زمانی بیشترین کاربرد را دارد که شما دارای یک وب سایت جهانی مثل فیس بوک باشید . بخش How engaged are visitors to hivawebdesign.com Daily Time on Site : مدت زمان نمایش داده شده میانگین زمان صرف شده توسط کاربران در سایت را نشان می دهد به نوعی اهمیت و مطلوبیت مطالب را برای کاربران نشان می دهد. هر چقدر شما در سایتتان مطالب جذاب تر و بروزتری قرار دهید این عدد بالاتر خواهد آمد. Daily Pageviews per Visitor : مدت زمان نمایش داده شده میانگین صفحاتی را نشان می دهد که کاربران در هر روز مطالعه کرده اند. این نمودار جذابیت مطالب قرار داده شده در سایت را بیان می کند. البته دقت کنید نمودار فوق Pageviews / User بسته به عوامل مختلف دیگری دارد. مثلا روز های مختلف هفته کاربران ممکن است تعداد صفحه بیشتر یا کمتری مطالعه کنند. یا بعضی از فصل ها . Bounce Rate: به طور معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از سایت خارج می شوند. ۱- اگر سایت از لحاظ طراحی اشکال داشته باشد و کاربران نتوانند سایت را بدرستی ببینند. ۲- اگر سایت بقدری سنگین باشد که کاربر حوصله اش سر رفته و صفحه را ببندد. ۳- اگر کاربر پس از دیدن صفحه متوجه شود که این سایت موضوعش با چیزی که فکر می کرده فرق دارد. و … Bounce Rate نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است و هر چه درصد آن کمتر باشد بهتر است. اگر درصد پرش کاربران یا بانس ریت بالا باشد به این معناست که بازدید کننده های بیشتری بعد از وارد شدن به سایت و بررسی یک صفحه به بازدید سایر صفحات تشویق نشده یا مورد جذابی برای حفظ کاربر در سایت وجود نداشته و کاربران بیشتری بلافاصله بعد از ورود سایت را ترک کرده اند. بخش Where do hivawebdesign.com’s visitors come from Search Traffic : نمودار این بخش درصد کاربرانی را نشان می دهد که این سایت را از طریق موتور های جستجو پیدا کرده اند. Top Keywords from Search Engines : بیشترین یا بهترین کلمات کلیدی که در سایت شما وجود دارد و از طریق موتورهای جستجو باعث شده بازدید کننده وارد وب سایت شما شود. Upstream Sites : اگر به بخش Upstream Sites در قسمت پایین صفحه مربوط به آمار هر وب‌سایت در الکسا نگاه کنید، لیست وب‌سایت‌هایی که کاربران پیش از بازدید از وب‌سایت مورد‌نظر شما از آن بازدید کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. بخش What sites link to hivawebdesign.com اگر می خواهید بدانید چند وب سایت یا وبلاگ به سایت شما لینک داده اند بهتر است Total Sites Linking In را مورد بررسی و مشاهده قرار بدهید. منبع: سایت هیواوب
  11. برای راه اندازی یک وبسایت چه چیزهایی ضروری است؟ مواردی که باید پیش از ایجاد وبسایت به آن ها توجه کرد : هدف از طراحی وبسایت : در هنگام راه اندازی یک وب سایت اولین پرسشی که باید پاسخ داده شود این است که ” هدف از طراحی وب سایت چیست؟” چرا به وب سایت نیاز داریم و این وب سایت قرار است چه کمکی (با توجه به نیاز ما ) به ما کند؟ مشخصات بازدیدکنندگان وبسایت : این را باید بدانید که بازدیدکنندگان وب سایت شما چه کسانی هستند و چه انتظاراتی از وب سایت شما دارند؟ ظاهر و عملکرد وب سایت شما نیز باید بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتری هایتان باشد زیرا وب سایت برای مخاطبان شما طراحی شده است نه برای شما بودجه ی مورد نیاز : بودجه ای که برای وبسایت خود در نظز گزفته اید، چقدر است؟ به این نکته باید توجه داشته باشید که بودجه شما نباید بر اساس هزینه ها باشد. به هر حال این مطلب را هم مد نظر قرار دهید که اگر برای وب سایت خود سرمایه گذاری بیشتری کنید، درآمد بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. هزینه های جانبی از قبیل ( لوگوی تبلیغاتی- اسم دامنه بیشتر – تبلیغات و غیره… ) را هم از قلم نیندازید. آرم و نام تجاری مورد نیاز : یک نام تجاری خوب ، اگر به درستی استفاده شود، احساس اطمینان را در مشتریان بوجود می آورد ، و این اطمینان رابه آنها می دهد که شما یک فرد کاملا حرفه ای هستید. شما باید از نام تجاری خود در تمامی قسمت ها مانند، سربرگ، یونیفورم کارکنان ، آگهی ها و غیره استفاده کنید. اگر مشتریان آرم تجاری شما را قبلا دیده باشند، مطمئنا بیشتر به شما اطمینان خواهند کرد. محتوای مناسب : محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است . محتوایی که در سایت خوداستفاده می کنید باید مناسب و متناسب با موضوع وبسایت شما و بدون مشکل نگارشی و بهینه شده با کلمات کلیدی باشد. همچنین استفاده از تصاویر با کیفیت و مناسب می تواند به جلب رضایت بازدیدکننده بیانجامد. مشخص نمودن زمان لازم برای اختصاص به وبسایت : ممکن است شما بهترین وب سایت دنیا را طراحی کرده باشید، اما اگر زمان خود را به آن اختصاص ندهید، قطعا به اهدافتان نیز نخواهید رسید. شما باید مطالب را به روز رسانی کنید، سریعا به ایمیل ها و سوالات پاسخ دهید و به فکر پیشرفت سایت خود باشید. منبع: هیوا وب
  12. از امکانات این افزونه می توان به : · مجهز به قسمت مدیریت نقش ها برای ویراش، حذف وساخت نقش ها · توانایی قفل کردن سایت و نمایش سایت فقط برای کاربران · ایجاد پیام های خطا برای نمایش محدودیت با قابلیت پشتیبانی از کد های HTML · امکان استفاده از محدود سازی مطالب برای کنترل دسترسی کاربران به مطالب سایت · دارای کدهای کوتاه برای کنترل دسترسی به مضامین · مجهز شدن سایت به ابزارک برای نمایش اعضاء و.... اشاره کرد. مشاهده مطلب : hivawebdesign.com
  13. افزونه Black Studio TinyMCE Widget : Black Studio TinyMCE Widget یک افزونه رایگان و ادیتور ابزار های وردپرس می باشد. با استفاده از این افزونه می توانید یک ویرایشگر متن حرفه ای به قسمت ابزارک های وردپرس اضافه کنید و متن و عکس و .. را در این قسمت به نمایش بگذارید. از جمله امکانات این افزونه می توان به : · قرار دادن لینک های موجود در صفحات وردپرس / پست ها و منابع خارجی · پشتیبانی از حالت تمام صفحه ویرایش و...... مطالعه مطلب در hivawebdesign.com
  14. hivaweb

    افزونه Multipurpose Before After Slider : ?? توسط این افزونه می توانید تصاویر مورد نظر خود را که تغییراتی در آن ایجاد کرده اید را در دو حالت قبل و بعد (Before & After) قرار دهید. از این افزونه بیشتر در سایت های طراحی و عکاسی استفاده می شود تا نمونه کار های ویرایش عکس خود را به نمایش بگذارند. ? مطالعه مطلب و کاربرد آن ??? http://hivawebdesign.com/
  15. برای اینکه از اطلاعات و رتبه سایت خود در الکسا مطلع شوید، کافیست به آدرس زیر مراجعه فرمایید : alexa.com و در محل مربوط به جستجو، نام سایت یا وبلاگ خود را درج کنید تا اگر الکسا رتبه ای به آن اختصاص داده ، نمایش داده شود. همچنین می توانید از آدرس مستقیم alexa.com/siteinfo : آمار مربوط به سایت خود را مشاهده کنید. در صفحه مربوطه رتبه جهانی سایت شما و رتبه کشوری و نیز تعداد لینک های سایت شما در بین سایت های دیگر قابل مشاهده می باشد. در بخش دیگری نیز آمارها و نمودارهای خاصی هم از میزان بازدید در بازه های زمانی متفاوت و پارامترهای دیگری با قابلیت مقایسه این آمار با سایت های دیگر گنجانده شده است. رتبه جهانی سایت شما: بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، به سایت یا وبلاگ شما ، رتبه جهانی به شما تعلق می گیرد. رتبه کشوری سایت شما: بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، از کشوری که بیشترین بازدید کننده را داشته اید (برای سایت های ایرانی ، کاربران ایرانی بیشترین ترافیک را روی سایت ها خواهند داشت) رتبه کشوری به شما تعلق می گیرد. تعداد لینک ها: تعداد لینک های سایت شما در سایت ها و صفحات مختلف محاسبه می شود. زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار ، به روز می کند. goo.gl/7Ny0Z7 مقاله کامل در هیواوب hivawebdesign.com کانال تلگرام و اینستاگرام : https://instagram.com/hivaweb https://t.me/hivaweb منبع : هیواوب

-مدیر کل
-مدیر انجمن
-تیم برنامه نویس
-تیم گرافیک
-کاربـر ویـژه
-مدیر آزمایشی
-نویسنده انجمن
-عضو انجمن

×
×
  • جدید...