رفتن به مطلب
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal

کاربران گرامی با توجه به تغییر هسته انجمن،هرگونه سوال،پیشنهاد و انتقاد خود را درانجمن مطرح کنید یا از طریق تماس با ما ارسال فرمایید

hossein97

عضو انجمن
  • تعداد ارسال ها

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره hossein97

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد تعیین نشده
  1. hossein97

    آنلاین کردن کسب و کار سنتی در ابتدا بهتر است تعریفی از کسب و کارهای سنتی داشته باشیم. کسب و کار سنتی آن دسته کسب و کارهایی هستند که امروزه در مقابل کسب و کارهای اینترنتی ایستاده‌اند. یعنی هر فروشگاه و مغازه‌ای در سطح شهر، یک کسب و کار سنتی است. بسیاری از اغلام موجود در فروشگاه‌های سطح شهر به صورت آنلاین، در فروشگاه‌های اینترنی بزرگ، به‌فروش می‌رسند. وقتی یک محصول به آسانی و با همان قیمت (و حتی با وجود تخفیف‌های دروه‌ای، ارزان‌تر) در یک فروشگاه اینترنتی به‌فروش می‌رسد، چرا افراد شهر باید خود را به‌زحمت انداخته و برای خرید آن ساعت‌ها وقت خود را بگذرانند. از همین رو پیش‌بینی می‌شود که کسب و کارهای سنتی برای بقا خود نیاز به تغییر و ارائه خدمات به صورت آنلاین دارند اما چگونه این فرآیند باید صورت گیرد؟ در ادامه این مقاله مسیر و راهی که شما برای آنلاین کردن کسب و کار سنتی خود نیاز دارید را مشخص خواهیم کرد. قدم اول) بررسی شرایط کسب و کار برای آنلاین شدن در اولین مرحله باید شرایط کاری خودتان را بسنجید. آیا کسب و کار سنتی شما پتانسیل آنلاین شدن را دارد یا خیر. برای مثال یک سری شغل‌ها نمونه آنلاین موفقی در هیچ‌کجای دنیا ندارند. مثلا تعمیرگاه خودرو و فروشنده لوازم فنی خودرو نمی‌توانند کسب و کار خود را آنلاین کنند. زیرا وقتی کسی ماشینش مشکل پیدا می‌کند، احتمال اینکه دقیقا بداند مشکل از چیست، کم است و حتی اگر آن شخص بداند که مشکل ماشینش از کجاست باز شاید نصب و تعمیر آن قطعه سخت باشد و حتی اگر باز هم همه این موارد را بداند، شاید وقت نداشته باشد که شما قطعه مورد نظرش را به صورت اینترنتی با پست، در طی 2 تا 3 روز برایش ارسال کنید. اکثر افراد در این موارد به تعمیرگاه‌ها مراجعه و همان موقع لوازم مربوط به خودرو را خریداری می‌کنند. یک سری موارد تعمیراتی از این دست که سرعت در آن نقش مهمی دارد، با توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل، امروزه کارساز نیست و نمونه آنلاین آنها جواب نخواهد. برعکس این مورد اگر شما صاحب فروشگاهی هستید که لوازم عمومی مانند، کتاب، لوازم تحریر، پوشاک، لوازم کامپیوتر، موبایل و... می‌فروشید، به‌راحتی می‌توانید با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات خود را آنلاین به‌دست مشتری برسانید. قدم دوم) مشخص کردن نوع ارائه خدمات در اینترنت در دومین مرحله باید ببینید که خدمات شما به‌چه شکل است. آیا می‌خواهید محصولی را به صورت مستقیم عرضه کنید و یا قصد ارائه خدمات به صورت آنلاین را دارید. برای مثال فروشندگان شهری که یک جنس را به صورت مستقیم به مشتری می‌فروشند، می‌توانند به‌آسانی با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، کالاهای خود را در سایت قرار دهند. اما گونه‌ای دیگر از خدمات وجود دارد که به صورت مستقیم کالا به دست مشتری نمی‌دهند بلکه خدماتی را به آنها ارائه می‌دهند. برای مثال نمایندگی‌های سیم‌کارت و اینترنت از این دسته خدمات هستند. دسته دوم در یک وب‌سایت اینترنتی نیاز به امکان ثبت سفارش دارند و برای این مورد هم ابزار و افزونه‌های بسیاری تعریف شده است. همچنین این دسته می‌توانند سفارش‌گیری خود را به یک اپلیکیشن موبایل نیز انتقال دهند و از آن طریق هم عمل کنند. برای مثال اگر می‌خواهید تنها به شهر خود سرویس دهید، یک گل‌فروشی هم می‌تواند محصولات خودش را در سایت و اپلیکیشن قرار دهد و به سریع به افراد متقاضی در شهر برساند. قدم سوم) بررسی راه‌های آنلاین کردن کسب و کار شما برای آنلاین کردن کسب و کار سنتی خود نیاز به یک بستر تحت وب دارد. امن‌ترین، توصیه‌شده‌ترین و با اعتبارترین روش، داشتن و راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی است. وب‌سایت‌های اینترنتی امروزه در ایران هم به‌رسمیت شناخته می‌شوند و توسط سازمان‌های دولتی و نیمه‌دولتی به آنها نشان و اعتباراتی داده می‌شود. به همین منظور بهترین راه این است که کسب و کار خود را بر بستر یک وب‌سایت اینترنتی کنید. همچنین شما با داشتن یک وب‌سایت به‌راحتی می‌توانید آن را به صورت یک اپلیکیشن موبایل هم درآورید و حتی اگر به‌فکر اپلیکیشن هستید، وب‌سایت کار اپلیکیشن شما را نیز در ثبت سفارش و پرداخت راحت‌تر می‌کند. در مقاله دانش و ابزار کسب و کار اینترنتی به بررسی اینکه برای شروع کار نیاز به چه اطلاعاتی دارید، پرداخته شده است. اما به صورت خلاصه باید گفت که برای شروع توصیه می‌شود از سیستم‌های مدیریت محتوا رایگان مانند وردپرس استفاده کنید. حتما مقاله دانش و ابزار کسب و کار اینترنتی برای دید کلی مطالعه کنید. قدم چهارم) اجرا و توسعه کسب و کار اینترنتی وقتی سه مرحله قبل را بر روی کاغذ مشخص کردید و کاملا آماده راه‌اندازی و اجرا کسب و کار اینترنتی خود شدید، باید همانطور که در مقاله دانش و ابزار کسب و کار اینترنتی، مطرح شد، باید ابتدا دامنه برای خود ثبت کنید، سپس یک هاست از سرویس‌های هاستینگ خریداری کنید و بعد سیستم مدیریت محتوا وردپرس را روی آن نصب کنید. با انجام این اعمال به آسانی می‌توانید سایت خود را در کمتر از یک روز بالا بیاورید. منبع: سایت فوربو | مقاله ساخت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای سنتی
  2. یکی از روش‌های ایجاد درآمد مستقیم از اینترنت، راه اندازی سایت‌های فروشگاهی می‌باشد. فروشگاه های اینترنتی که امروزه در ایران در حال فعالیت هستند، جز پردرآمدترین کسب و کار های اینترنتی کشور بوده و از همین رو بسیاری علاقه‌مند به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستند. استفاده از هاست‌های اشتراکی به‌جای سرور مجازی و اختصاصی از آنجایی که همه سایت‌های فروشگاهی بزرگ از سرور اختصاصی استفاده می‌کنند، بسیاری از علاقه‌مندان این حوضه تمایل دارند برای شروع از این سرورها و یا حداقل از سرور مجازی استفاده کنند. استفاده از سرور اختصاصی برای شروع کار اصلا به‌صرفه نیست زیرا در ابتدا شما از یک درصد قدرت و فضای آن سرور نمی‌توانید استفاده کنید. بسیاری دیگر می‌گویند استفاده از سرور مجازی می‌تواند هم به‌صرفه و هم بسیار مناسب باشد، زیرا خیال شما را از بابت پردازش اطلاعات و فضا راحت می‌کند اما یک راه بسیار ارزان‌تر نیز هست. در مدل پیشنهادی که در مقاله پیش‌نیاز مطرح شد، سرور مجازی پیشنهاد داده شد اما با توجه به اینکه شما در هر زمان می‌توانید منابع سخت‌افزاری خود را افزایش دهید، می‌توانید از هاست‌های اشتراکی استفاده کنید. استفاده از هاست‌های اشتراکی که هزینه بسیار پایینی دارند، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. توجه داشته باشید که در این مقاله قصد داریم یک پلن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با سرمایه کم را برای شما معرفی کنیم و صد در صد مدل درجه‌یکی نیست و قطعا باید در میان‌مدت آن را بروزرسانی کنید اما در ابتدای کار واقعا از لحاظ منابع به‌چیزی بیش از این نیاز ندارید. هاست‌های اشتراکی لینکوس (خارج از کشور) که با سرویس‌های مدیریت سرور (سی‌پنل و دایکرت ادمین) رایگان ارائه می‌شوند، مناسبت‌ترین هاست برای شما است. در این مدل اگر شما بالاترین مدل این دسته از هاست‌ها را خریداری کنید، تنها باید ماهانه چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان هزینه کنید. مطمئن باشید با همین هاست اشتراکی می‌تونید – بسته به نوع و میزان فعالیت – حداقل ۳ و حداکثر ۶ تا یک‌سال از آن استفاده کنید. از این بابت خیالتان هم راحت باشد که هر زمان که قصد داشتید می‌توانید، منابع هاست را افزایش داده و یا سایت را از هاست به یک سرور مجازی و بعد یک سرور اختصاصی انتقال دهید. استفاده از سرویس‌های مدیریت محتوا رایگان (وردپرس) برای اینکه پس از خرید هاست بتوانید به صورت رایگان در مدت پنج دقیقه سایت خود را راه اندازی و آن را بالا بیاورید، حتما لازم است از سیستم مدیریت محتوا (CMS) رایگان مانند وردپرس استفاده کنید. در تگ آموزش وردپرس در پنج قسمت مراحل آموزش کار با این سیستم را بررسی کرده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید. ودرپرس (WordPress) یک سایت‌ساز رایگان بوده که شما می‌توانید به راحتی آن را از سایت آن دانلود و سپس در هاست خود آپلود کنید. پس از نصب آن می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوا رایگان را برای خود داشته باشید. شاید مهم‌ترین ویژگی وردپرس وجود افزونه (Plugin) های فراروان برای آن است. افزونه وردپرس تقریبا هر نیازی که شما داشته باشید را برآورده می‌کند و تنها کافی است با تحقیق در اینتنرت افزونه های مناسب خود را پیدا و آنها را نصب کنید. همچنین قالب‌ (Theme) های بسیاری زیادی برای ودرپرس طراحی شده که حالت‌های طراحی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین وردپرس به زبان فارسی ترجمه شده و می‌تواند در پنل مدیریت خود، سایت را به زبان فارسی مدیریت کنید. به دلیل فارسی بودن خود وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌های این سیستم هم به فارسی ترجمه شده‌اند و به راحتی می‌توانید با همه انها کار کنید. استفاده از فروشگاه ساز های رایگان (ووکامرس) در پاراگرف قبل مطرح شد که با وردپرس می‌توانید به صورت رایگان سایت خود را بالا بیاورید و آن را راه‌اندازی کنید اما با وردپرس نمی‌توان به صورت کامل یک فروشگاه با امکان ثبت سفارش راه‌اندازی کرد و برای آن شما نیاز به یک سیستم فروشگاه ساز دارید. یکی از سرویس‌های فروشگاه ساز که توسط خود وردپرس خریداری شده و به صورت منظم بروزرسانی می‌شود، ووکامرس (WooCammerce) نام دارد. با ووکامرس که آن هم نسخه فارسی دارد، می‌توانید سایت وردپرسی خود را تبدیل به یک فروشگاه کنید. در این حالت می‌توانید محصولات را در آن تعریف کرده و برای هر یک قیمت و مشخصات وارد کنید. درست مشابه سایت‌های فروشگاهی که امروزه وجود دارد. از طریق ووکامرس کاربران سایت شما می‌توانند در سایت محصولی را خریداری کرده و پس از پرداخت، سفارش خود را ثبت کنند. علاوه بر رایگان بودن و داشتن نسخه فارسی، ویژگی دیگر ووکامرس داشتن قالب‌های ویژه و افزونه‌های کاربردی است. برای سرویس فروشگاه ساز ووکامرس قالب‌هایی مشابه سایت‌های فروشگاهی بزرگ طراحی شده که امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچین افزونه‌های کاربردی خود ووکامرس هم بسیار زیاد بوده و می‌توانید انواع آنها را با جستجو پیدا کنید. امکان صدور فاکتور، درگاه پرداخت مستقیم، حمل و نقل، پیشنهادهای ویژه و لحظه‌ای و… افزونه‌های برای ووکامرس هستند که سایت شما را تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند می‌کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از همه امکانات ووکامرس و نصب این افزونه‌ها شاید کمی هاست اشتراکی ضعیف باشد و برای اینکه مشکل نخورید توصیه می‌کنم به صورت مرحله به مرحله پیش بروید و یک دفعه همه محصولات را در سایت وارد نکنید. در مورد این موضوع در قسمت بعد بیشتر توضیح خواهیم داد. تمرکز بر روی یک موضوع خاص برای جلوگیری از هزینه‌ها یک مورد بسیار مهم و تاثیرگذار در کسب و کار اینترنتی شما، تمرکز بر روی یک موضوع خاص است. این تعریف که در نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) مطرح می‌شود، بر این مورد تاکید دارد که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید بر روی یک بازار هدف (Target Market) مخشص هدف‌گذاری کرد.اگر شما تنها با این هدف که می‌خواهید فروشگاه اینترنتی داشته باشید، وارد بازار شوید، قطعا نتیجه نخواهید گرفت. شما تمرکز بر روی یک موضوع خاص، برای مثال یک دسته از محصول که به صورت اختصاصی در هیچ فروشگاهی به فروش نمی‌رسد، می‌توانید بر روی آن محصول یک برند شده و فروش خود را از این محصول در یک فروشگاه بزرگ بیشتر کنید. با اینکار نسبت به رقبا خود نیز یک مزیت رقابتی ایجاد کرده‌اید که در بلندمدت برای برندسازی شما نیز موثر است. یک موضوع خاص صرفا یک دسته بندی خاص نیست و در نیچ مارکتینگ، تمرکز بر روی یک گروه سنی و یا جنسی خاص هم جز هدف‌مندی‌های راه اندازی کسب و کار بوده که می‌توانید بر روی آن‌ها نیز تمرکز کنید. سوالی که پیش می‌آید اینجاست که این مورد چطور از هزینه‌ها جلوگیری می‌کند. اولین و مهم‌ترین نکته این مسئله است که برای شروع اگر یک دفعه بخواهید هزار محصول را مشابه فروشگاه های اینترنتی بزرگ در سایت قرار دهید، هاست اشتراکی جواب نداده و باید از سرور مجازی که هزینه چند برابری دارد استفاده کنید. همچنین حجم بالای محصولات باعث می‌شود، زمان زیادی برای وارد کردن و بازاریابی هر یک هزینه کنید. در ادامه مسیر کارتان وقتی محصولات شما زیاد باشد و مطرح هم شده باشید، باید افراد متخصص بیشتری را استخدام کنید تا هر یک از دسته‌ها را مدیریت کنند. سئو و بهینه سازی موتور جستجو برای سایت‌هایی که موضوعات مختلف دارند نیز بسیار سخت است. حذف هزینه تبلیغات با بازاریابی محتوا وقتی شما محصولی را وارد سایت می‌کنید، یک روش ساده برای ایجاد فروش و بدست آوردن مشتری وجود دارد. این راه ساده اما هزینه‌بر، تبلیغات است. یعنی وقتی شما تبلیغات گسترده برای محصول و یا محصولا فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید، می‌توانید فروش داشته باشید. اما همانطور که عنوان این مقاله به راه اندازی فروشگاه اینترنتی با سرمایه کم مربوط می‌شود، شما می‌توانید با یک روش دیگر، در میان‌مدت مشتری همیشگی پیدا کنید. بازاریابی محتوا یا همان Content Marketing روشی‌ است که برای سایت‌ها بسیار موثر بوده و فروشگاه های اینترنتی حتما باید آن را در دستور کار خود قرار دهند. با بازریابی محتوا می‌توانید برای محصولات خود محتوا تولید کرده و آنها را به کمک بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing) در گوگل بالا بیاورید. از طریق شما دیگر نیازی به تبلیغات نداشته و تنها با هزینه کردن زمان می‌توانید بعد از چندماه به یک فروش مستمر بدون صرف هزینه تبلیغات برسید. در پایان به این نکته هم توجه داشته باشید که انتخاب دامنه را بر عهده خودتان گذاشتیم و آن را وارد این مبحث نکردیم. زیرا نام انتخابی شما شاید در یک دامنه ثبت شده باشد و مجبور شوید از سایر دامنه‌ها استفاده کنید. اما دست شما است که از یک دامنه ir. پنج هزار تومانی استفاده کنید یا com. صد هزار تومانی. منبع: فوربو

-مدیر کل
-مدیر انجمن
-تیم برنامه نویس
-تیم گرافیک
-کاربـر ویـژه
-مدیر آزمایشی
-نویسنده انجمن
-عضو انجمن

×
×
  • جدید...