خانه / آموزش برنامه نویسی وب / دانلود آموزش فارسی UML به صورت مالتی مدیا

دانلود آموزش فارسی UML به صورت مالتی مدیا

UML

زبان مدل سازی یکنواخت ( Unified Modeling Language ) یا UML یک زبان مدلسازی است که برای تحلیل و طراحی سیستم های شی گرا به کار می رود. UML اولین بار توسط شرکت Rational ارائه شد و پس از آن از طرف بسیاری از شرکت های کامپیوتری و مجامع صنعتی و نرم افزاری دنیا مورد حمایت قرار گرفت؛ به طوریکه تنها پس از یک سال، توسط گروه Object Management Group، به عنوان زبان مدلسازی استاندارد پذیرفته شد. UML توانایی ها و خصوصیات بارز فراوانی دارد که می تواند به طور گسترده ای در تولید نرم افزار استفاده گردد. در ادامه این مقاله ابتدا به تاریخچة UML و در ادامه به معرفی، ویژگی ها و نمودارهای آن پرداخته می شود.
تاریخچة UML :
دیدگاه شی گرایی (Object Oriented) از اواسط دهه ۱۹۷۰ تا اواخر دهه ۱۹۸۰ در حال مطرح شدن بود. در این دوران تلاش های زیادی برای ایجاد روش های تحلیل و طراحی شی گرا صورت پذیرفت. در نتیجه این تلاش ها بود که در طول ۵ سال یعنی ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴، تعداد متدولوژی های شی گرا از کمتر از ۱۰ متدولوژی به بیش از ۵۰ متدولوژی رسید. تکثر متدولوژی ها و زبانهای شی گرایی و رقابت بین اینها به حدی بود که این دوران به عنوان "دوران جنگ متدولوژیها" لقب گرفت.
از جمله متدولوژی های پرکاربرد آن زمان می توان ازBooch، OOSE، OMT، Fusion، Coad-Yourdan، Shlayer-Mellor و غیره نام برد. فراوانی و اشباع متدولوژیها و روشهای شی گرایی و نیز نبودن یک زبان مدلسازی استاندارد، باعث مشکلات فراوانی شده بود. از یک طرف کاربران از متدولوژیهای موجود خسته شده بودند، زیرا مجبور بودند از میان روشهای مختلف شبیه به هم که تفاوت کمی در قدرت و قابلیت داشتند یکی را انتخاب کنند. بسیاری از این روشها، مفاهیم مشترک شی گرایی را در قالب های مختلف بیان می کردند که این واگرایی و نبودن توافق میان این زبانها، کاربران تازه کار را از دنیای شی گرایی زده می کرد و آنها را از این حیطه دور می ساخت. عدم وجود یک زبان استاندارد، برای فروشندگان محصولات نرم افزاری نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده بود.
اولین تلاشهای استانداردسازی از اکتبر ۱۹۹۴ آغاز شد، زمانی که آقای Rumbaurgh صاحب متدولوژی OMT به آقای Booch در شرکت Rational پیوست و این دو با ترکیب متدولوژیهای خود، اولین محصول ترکیبی خود به نام "روش یکنواخت" را ارائه دادند. در سال ۱۹۹۵ بود که با اضافه شدن آقای Jacobson به این دو، روش یکنواخت ارائه شده با روش OOSE نیز ترکیب شد و این خود سبب ارائه UML نسخة ۰٫۹ در سال ۱۹۹۶ گردید. سپس این محصول به شرکتهای مختلفی در سراسر جهان به صورت رایگان ارائه شد و استقبال شدید شرکت ها از این محصول و تبلیغات گسترده شرکت Rational، سبب آن شد که گروه OMG، نسخة ۱٫۰ UML را به عنوان زبان مدلسازی استاندارد خود بپذیرد. تلاشهای تکمیلی UML استاندارد ادامه پیدا کرد و نسخة ۱٫۱ آن در سال ۱۹۹۷ و نسخه ۱٫۳ آن در سال ۱۹۹۹ ارائه گردید.

در این نوبت آموزش فارسی یو ام ال (UML)را به صورت مالتی مدیا قرار داده ایم، كه در ادامه مي توانيد با لينك مستقيم دانلود كنيد

دانلود قسمت اول |دانلود قسمت دوم |دانلود قسمت سوم

لینک های کمکی:

دانلود قسمت اول |دانلود قسمت دوم |دانلود قسمت سوم

حجم فایل : ۲۰۵ مگا بايت
پسورد فایل : pccamp.iR [در صورت وجود به بزرگي و كوچكي حروف دقت شود]
کپی بردای از نوشته های پی سی کمپ با ذکر منبع مانعی ندارد
منبع : پی سی کمپ
گزارش خرابی لینک
لطفا سوالات و مشکلات خودتان را در تالارهاي گفتمان مطرح کنید

درباره ی Administrator

همچنین ببینید

دانلود کتاب آموزش Asp.Net

ASP.NET دانلود مقاله آموزش Asp.Net

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *